Veelgestelde vragen (FAQ) over bestellen, retourneren & verzenden bij FolieSofie
Artikelen
De kleur van het product verschilt
De kleuren van onze producten kunnen iets afwijken van wat je op je scherm ziet. Dit komt door verschillende factoren, zoals de instellingen van je scherm, de belichting ter plaatse… Wij beschrijven alle producten zeer goed en zullen ook een eventueel kleurverschil zo goed mogelijk proberen te melden. Wil je de kleuren zeker weten? Kom dan gerust langs in onze winkel.
Ik heb een artikel op jullie website gezien, maar het staat niet meer op voorraad?
De voorraad in onze webshop en winkel is normaal gezien dezelfde. Toch kan het zijn dat een artikel niet meer in voorraad is op de webshop, maar wel nog in de winkel aanwezig is door bv. omruilen, retour,… Wil je weten of een artikel beschikbaar is in onze winkel? Bel dan naar de winkel via 0474/33 34 86 of mail naar klantendienst@foliesofie.be.
Bestellingen
Ik heb een pre-order besteld. Hoe werkt dat?
Als je een pre-order hebt besteld, betekent dit dat het artikel nog niet direct leverbaar is. Je kunt het wel alvast bestellen. Zodra de pre-orders bij ons binnen zijn, ontvang je een bericht en wordt je bestelling verzonden.
Als je een order hebt geplaatst met meerdere items én een pre-order item, dan wordt je volledige order pas verstuurd wanneer het pre-order item arriveert in ons magazijn.
Mijn bestelling is onvolledig/onjuist/beschadigd. Wat moet ik doen?
Het spijt ons te horen dat er iets mis is met je bestelling. Neem binnen 12 uur contact met ons op via telefoonnummer +32 474 33 34 86 of stuur een e-mail naar klantendienst@foliesofie.be. Vergeet niet om foto’s en een beschrijving van het probleem bij te voegen.
Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?
Heb je per ongeluk een foutieve bestelling geplaatst? Geen probleem! Neem dan contact op met onze webshop via 0474/33 34 86 of stuur een mailtje naar de verantwoordelijke van onze klantendienst op klantendienst@foliesofie.be. Zijn je gegevens niet correct in de bestelling? Controleer dan of alles juist is in je account. Je kan dit aanpassen indien nodig. Laat ons dit ook weten. Wil je nog iets extra toevoegen aan je bestelling? Dat kan zeker! Bel onze webshop op 0474/33 34 86 en we regelen het graag voor je.
Is het mogelijk om een artikel te reserveren?
Op dit moment bieden we helaas geen mogelijkheid om artikelen te reserveren. Wil je toch heel graag iets passen? Bestel het dan online en kies de optie afhalen. Kom ter plaatse passen en indien nodig regelen we de retour onmiddellijk. Dit is onze manier van reserveren en het reservatiesysteem dat voor ons het best werkt.
Verzenden & retourneren
Ik wil graag een artikel terugsturen. Hoe werkt dat?
Wil je een product retourneren? Dat kan! Je hebt hiervoor 14 dagen de tijd vanaf de dag dat je je bestelling hebt ontvangen.
Ik heb een artikel in de SALE gekocht. Kan ik dit nog terugsturen?
We maken hierbij een duidelijk verschil tussen afgeprijsde artikelen die in de winkel of online werden gekocht. Artikelen die in de winkel gepast en aangekocht zijn, kunnen niet meer geruild worden. Online gekochte soldenartikelen kunnen wel geruild worden indien nodig. Hierbij gelden de gewone retourvoorwaarden. We vermelden dit ook op jullie aankoopfactuur en jullie kunnen deze info terugvinden in onze retourpolicy, zie “Verzenden & retourneren”.
Ik heb gekozen voor ‘afhalen winkel’. Hoe kan ik dit pakketje retourneren?
Orders waarbij je kiest voor ‘ophalen winkel’, kan je meteen passen in de winkel en retourneren indien nodig. Je mag uiteraard jouw bestelling ook thuis passen, maar houd er rekening mee dat jouw retourtermijn begint te lopen van zodra je jouw ophaalbevestiging via e-mail hebt ontvangen.
Wat gebeurt er met mijn retourzending?
Zodra je je pakketje naar ons hebt teruggestuurd, kun je eenvoudig controleren of het bij ons is aangekomen. Gebruik hiervoor de track & trace code (van jouw gekozen pakketdienst) die je hebt ontvangen bij het retourneren. Kun je je pakketje niet traceren? Geen zorgen! Neem dan contact op met de pakketdienst die je hebt gebruikt voor de verzending. Zij kunnen je precies vertellen waar je pakket zich bevindt.
Wie betaalt de retourkosten?
Als de bestelling correct is geleverd, zijn de retourkosten voor eigen rekening. Mocht je echter foutieve of beschadigde artikelen hebben ontvangen, neem dan binnen 12 uur contact met ons op, zodat we het snel voor je kunnen oplossen.
Wanneer kan ik mijn geld terug verwachten na een retour?
Zodra we jouw retourpakketje hebben ontvangen, gaan we onmiddellijk aan de slag om zo snel mogelijk jouw terugbetaling uit te voeren. Bij een hele drukke periode of tijdens sluiting van de winkel duurt het ongeveer 14 werkdagen voordat het bedrag op jouw rekening wordt teruggestort. Vergeet niet om het retourformulier volledig in te vullen, zodat we je terugbetaling zo snel mogelijk kunnen verwerken.
Winkel
Is er parkeergelegenheid bij de winkel?
Ja hoor, voor de winkel is er een grote oprijlaan waar je zeker en vast gebruik van kan maken. Ook langs de kant van de weg kan je parkeren. Hou er wel rekening mee dat je de buren niet hindert en je reglementair geparkeerd staat. FolieSofie is niet verantwoordelijk voor eventuele ongelukken en aanrijdingen die gebeuren.
Wat zijn de openingstijden van de winkel?
De winkel is open op volgende vaste tijdstippen: • Maandag: 11u-18u • Dinsdag: Gesloten • Woensdag: 14u-18u • Donderdag: 11u-18u • Vrijdag: 11u-18u • Zaterdag: 14u-18u • Zondag: Gesloten
Hou zeker onze socials in de gaten want gewijzigde openingstijden (wegens collectiedagen, shoots,…) worden hierop vermeld.
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren. Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met ons Privacybeleid.
Oke, ik ben er klaar voor
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes!